Thursday, May 27, 2010

Aşk-ı Memnu'nun bir ülke üzerine etkileri


Aşk-ı Memnu'nun finali yaklaşıp facebook'ta Nihal'le Behlül'ün düğünü, Bihter'in cenazesi "event"leri açılırken, ülke çocuklarına da bir şeyler oluyor...

Biraz önce bizzat kendi sokağımda şahit oldum, 5-6 13 yaşlarında kızlı erkekli grup sanırım "Aşk-ı Memnuculuk" oynuyorlardı (!). Şişko çirkin bir çocuk "ben Behlül olacam bana ne" diye tutturuyordu ben yanlarından geçerken, kendimi tutamadım valla bir kahkaha kopardım. Ayıp oldu çocuğa ama, oğlum olacak var olmayacak var sen nire Kıvanç Tatlıtuğ nere şimdi di mi?

Bunu sırf eğlenin diye anlattım, yoksa Aşk-ı Memnu Türk aile yapısını, değerlerini bozuyor diye çık çık dil şaklatacaklardan değilim, çocuklarının seksi Aşk-ı Memnu'dan öğrendiğini sanan ana-babalar çok naifler, ve bu dil şaklatanların hepsi gizlice Aşk-ı Memnu izliyor zaten ben biliyorum. Aşk-ı Memnu hakkında diyeceğim tek şey Halid Ziya Uşaklıgil'in ne büyük bir eser yazmış olduğu, hem yazıldığı tarihte, hem 1975'de çekilen dizide, hem de günümüzde büyük olay yaratıyor. Neden, özellikle de doğuda, hiç mi böyle şeyler olmuyor sanıyorsunuz, bizim evde geçenlerde dönen bir dedikoduda sülalede benzer durumlar bile ortaya çıktı, araştırın sizin sülalede de çıkar. Bunlar hiçbir zaman konuşulmadığı için yok sanılıyor, Uşaklıgil sadece bu noktaya değiniyor, eminim bundan 100 yıl sonra da yine aynı tepkileri alacak, rahatlıkla bizim Madame Bovary'miz denebilir, tabii diziyi izlemek yetmez kitabı da okumak lazım.

Bir de son olarak (ay ne uzattım, çene çene) yıllar önce tiyatrosuna gitmiştim Aşk-ı Memnu'nun, Firdevs'i Betül Arım oynuyordu, ay o ne oyun o ne divalıklar, Nebahat Çehre'ye bin basar valla.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails